Sunday, December 02, 2012

Advent

Första advent idag och bocken här i stan är invigd, tror jag i alla fall, för det skulle göras idag. Tydligen hade det varit ett attentat mot den redan igår, då någon tyckte att det vore en bra idé om den brändes upp innan den ens vaknat från sin vintervila. Som tur var klarade sig bocken från den första attacken och jag hoppas verkligen att den får stå åtminstone över julen, till skillnad från i fjol då den inte fick stå mer än bara några dagar innan det var dags att skrapa bort askan efter den utanför biblioteket. Det året hann jag inte se bocken, men det tänker jag se till att göra i år, då den faktiskt bidrar till att skapa julstämning. En annan sak som bidrar till stämningen är julkalendern på tv och att döma av det vi sett av den hittills kommer den säkert att göra det även den här gången. Ett annat säkert kort under julen är att Liverpools spel börjar gå i stå, vintermånaderna brukar vara den allra värsta tiden på året för vårt poängsamlande, men december månads första match blev en trepoängare och det var otroligt glädjande. Trots att poängen inte kommit i den utsträckning som jag hoppats på i förhand har spelet varit bra i nästan varenda match och det är flera gånger som otroligt små marginaler(omskrivning av inkompetenta domare) gjort att vi blivit utan segrar vi förtjänat. Hur som helst, december inleddes på bästa möjliga sätt och det får gärna fortsätta på samma sätt månaden ut. I morgon kommer kylan, men det gör inte speciellt mycket, är det december ska det vara kallt och med tanke på det rika snötäcke som ligger ute verkar det blir en riktig julmånad i år. Det tycker jag verkar bra, så länge inte väglaget förstör bandyhemresorna.

Dagens låt: Of monsters and men - Slow steady

0 Comments:

Post a Comment

<< Home