Monday, December 10, 2012

2012 snart över

Det börjar närma sig årsslut och jag har så smått börjat fundera över årets lista, jag har haft den som en tradition här sedan starten och innan dess hade jag det faktiskt som tradition i min dagbok på Lunarstorm. Antagligen har det blivit över tio år i rad som jag listat årets händelser och jag tror faktiskt att det här har varit ett av de allra mest händelserika åren av de jag gått igenom. Det blir en tuff uppgift att få ihop en ranking, hur jämför man en resa till Anfield med en resa till Kiev? Hur jämför man en suverän festival med uppskattningen man får när man släpper iväg sina klasser? Och mitt i allt det här ska jag försöka få in den häftiga känslan som det faktiskt var när man min lille systerson sade mitt namn första gången, för att inte tala om den mysiga sommarvecka som vi hade hemma i Svedja, med Weeping Willows magiska föreställning i Freluga som avslutning. Tre mils löpning i Lidingö ska såklart in på listan också, då det är en av de prestationer i år som jag är mest stolt över. Två skolresor har jag hunnit med, en jubileumskväll med Band of Horses verkligen inte att förglömma. Under det här året har jag också hunnit fylla 30 år, med en otroligt trevlig fest och en överraskande och skitrolig resa som present. Ja, det har som sagt varit ett hektiskt år, med massvis av händelser. Året har inte bara varit positivt, för inte så längesen förlorade jag min käre vän Plummer och det är en händelse som jag absolut kommer att ha med mig från det här året. Jag trodde inte att det kunde vara så jobbigt att förlora ett djur, men med honom har jag förstått att det inte är så enkelt som att säga att man förlorar ett djur, det är en familjemedlem, en glädjekälla, ett stöd och en vänskap som inte går att greppa om man inte varit med om det själv. När min katt dog för runt tio år sedan blev jag otroligt ledsen, men Plummers bortgång gjorde ont på en nivå som jag inte hade kunnat föreställa mig. Saknaden har varit fruktansvärd, men samtidigt har jag mängder av fina minnen från den tiden jag fick tillsammans med honom och det är minnen händelser som skulle kunna fylla de här årslistorna. Att Plummer inte finns med oss längre är en stor sorg, men om jag skulle göra en lista med det här decenniets bästa saker skulle han hamna otroligt långt upp på den listan det är en sak som är säker.

Dagens låt: Skansros - Men inte ikväll

0 Comments:

Post a Comment

<< Home