Friday, August 17, 2012

Terminsstart

Då var första arbetsveckan avslutad och det har varit riktigt roligt att vara tillbaka igen, efter en bra semester är det ganska enkelt att komma igång med jobbet och den här veckan har varit ett bevis på det. På måndag kommer eleverna och då börjar det på allvar, jag ska ta över en ny klass nu och det känns både spännande och inspirerande. Det är en massa saker att dona med innan man kan köra igång en termin, det ska skrivas ut klasslistor, möbleras klassrum, pyntas, sättas upp klädhängare, numreras skåp osv. Inte nog med att det är en hel del att göra på jobbet, man ska samtidigt försöka hålla koll på vad som händer i England, det är bara ett par veckor kvar innan transferfönstret stänger och nu börjar det röra på sig även i de stora klubbarna. Vi gjorde vår tredje värvning igår och det var en spelare som jag aldrig hört talas om tidigare, från den holländska ligan. Jag är lite tveksam till att det här ska vara en spelare som gör oss till ett bättre lag, han skulle inte vara den första offensiva spelaren från holländska ligan som misslyckas i PL om så skulle bli fallet. Personligen hoppas jag att både Nuri Sahin och Clint Dempsey är Liverpoolspelare innan månaden är över, men deras övergångar verkar i dagsläget inte lika när som de gjorde härom dagen. Ett par till spelare, gärna i offensiven och vi kan ha en god chans att konkurrera om fjärdeplatsen, speciellt om Arsenal skulle tappa Song till Barcelona. Jag måste erkänna att jag lider lite med Arsenals fans, när Van Persie skrev på för svinen blev han näste i en lång rad av spelare som varit kapten för laget för att sedan lämna för en annan klubb, trots att Arsenal önskat haft dem kvar. Thomas Vermaelen blev utnämnd till ny kapten där idag, det återstår att se var han spelar under 2013-14, att döma av hans företrädare blir det inte i Arsenal i alla fall.

Dagens låt: Bill Withers - Lean on me

0 Comments:

Post a Comment

<< Home