Tuesday, August 07, 2012

Sista semesterveckan

Igår var jag hemma i Svedja och ägnade mig åt en av mina favoritsysslor, nämligen leka med min lille systerson. Det börjar närma sig skolstart för Malin och för att ge henne lite lugn och ro i studieförberedelserna åkte jag hem till Svedja och hälsade på. Hempa har energi nu, så det är inga problem att hitta saker att göra med honom. Vi hann med lekpark, bokläsning, tågkörning, fotbollsspelande och gungning under de timmar jag var hemma igår och det var mycket roligt. Han vet vad som gäller när jag kommer hem, direkt när jag kom igår sprang han in, satte sig i trappen och tog av sig skorna, för att vi skulle kunna gå upp och titta på Liverpool-affischerna. Jag hann med att träffa mor, far, syster, Ronnie och Plummer också under mitt besök där hemma, en perfekt dagsutflykt. I morgon väntar en av sommarens absoluta höjdare, jag och Malin tar tåget ner mot Göteborg och Way out West. Jag har följt artistsläppen från start, ända sedan Bon Iver blev den första artisten att offentliggöras och har länge varit medveten om att det kommer att bli hektiska dagar i Slottsskogen. De band jag tänkt försöka hinna med i år är: Oberhofer, Deportees, Mark Lanegan, Florence + The Machine, Refused, Black Keys, Mazzy Star, Josh T Pearson, War on Drugs, Billy Bragg, The Afghan Whigs, First Aid Kit, Wilco, Feist, Bon Iver, Blur, Skriet, Jonathan Richman, Ben Howard, Frida Hyvönen, Laleh och Kraftwerk, så det blir en hel del musik de kommande dagarna. Härligt!

Dagens låt: Mazzy Star - Fade into you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home