Sunday, July 15, 2012

Pokercomeback

Igår roade vi oss med att spela Texas Hold em Poker, något som jag verkligen inte gjort många gånger de senaste åren. Tidigare gick det perioder då vi spelade i princip varenda kväll, men sedan dog intresset ut en aning. Nu var det dock dags att damma av pokerväskan och köra ett par rundor, förutom jag var det Den Gamle Franken, Pokervinstförstöraren(som återigen levde upp till sitt namn), Gorbatjov, Liv och Gorbatjovs bror. Det var roligt att spela igen, trots att det inte riktigt gick som jag ville i de viktiga potterna. Fem timmars poker, ackompanjerade av ratpackmusik var en lagom lördagkvällssyssla, i väntan på nästa veckas semesterresa. Nu blir det ingen exotisk semester, men den är ändå mycket efterlängtad. Jag och Malin ska bege oss till Svedja och stanna där i en vecka, då kommer man få mycket tid till att umgås och kanske, kanske, kanske få en chans att bada åtminstone en gång under semestern, än så länge har jag inte haft en tanke på att ta mig ner i något vatten. Vi åker i morgon vid lunch och det är något jag ser fram emot. I slutet av vår vistelse ska vi se Weeping Willows spela live i Freluga, bara en sån sak gör att nästa vecka är något att längta efter.

Dagens låt: Weeping Willows - Touch me

0 Comments:

Post a Comment

<< Home