Sunday, June 03, 2012

Tack för allt Dirk Kuyt!

En stor spelare har lämnat Liverpool, det är Dirk Kuyt som skrivit på för Fenerbahce i Turkiet. Kuyt är en spelare som jag tror att alla LFC-supportrar gillar, även om han inte alltid producerat i den mängd man hoppats har han slitit, kämpat och givit sitt yttersta. Även under de tyngsta perioderna av Hodgsons säsong kunde man se att Kuyt sprang på bollar som ingen orkade bry sig om. Hans kämpaglöd och löpvilja tror jag är anledningen till att han ofta var först på alla returer. Jag har idag tittat igenom ett klipp där man kan se alla hans ligamål hos oss och det var inte direkt överraskande att många av dem var enkla returmål, men att vara den spelare som är först på de bollarna är en konst som få klarar av. Kuyt hade flera bra säsonger hos oss och han gjort massvis av viktiga mål, bland annat flera derbymål och ett hattrick mot United. Holländaren har alltid varit en ärlig spelare, inga filmningar och väldigt sällan fula tacklingar eller efterslängar, han verkar dessutom mycket sympatisk och trevlig, åtminstone att döma av de intervjuer jag sett med honom. Fiskarsonen ska nu alltså vidare och det kom inte speciellt överraskande, han har inte fått spela lika mycket den senaste säsongen och i  de stora matcherna har han ofta fått inleda på bänken. Kuyt är i fel ålder för att sitta på bänken och agera inhoppare, han förtjänar att få spendera sina sista säsonger på planen och det kommer han att få göra i Fenerbahce. Jag kommer att minnas honom som en stor spelare och jag kommer att sakna honom i laget, även om han nu lämnat oss kommer jag att hoppas på ett bra EM för honom och när nästa säsong drar igång hoppas jag att Fenerbahce tar hem den turkiska ligan, Kuyt förtjänar alla titlar han kan få.

Dagens låt: Best Coast - Crazy for you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home