Thursday, May 24, 2012

GASTA

Igår var jag med mitt arbetslag på GASTA, Gävles lokala standupscen. Vi passade på att äta innan den hela drog igång strax efter halv åtta på kvällen. Att kalla uppsättningen på scenen för ojämn är ungefär som att kalla Stewart Downing för osynlig, dvs långt ifrån en överdrift. Det bjöds dock bitvis på hög klass och då främst från Aron Flam och Petter Bristav. Jag hade inte hört speciellt mycket av dem tidigare, men de föll mig verkligen i smaken och allra mest klart lyste Aron Flam. Hans deprimerade, paranoida utstrålning var omöjlig att inte gilla och hans relativt grova skämt passade min humor bra. Att han dessutom undvek att skratta åt sina egna skämt, något som de lite mindre duktiga komikerna i uppstättningen gjorde, bidrog också till att han steg i mina ögon. Direkt när jag kommit hem från showen laddade jag hem åtta avsnitt av Flams och Bristavs podcast TSKNAS och idag har jag suttit med lurarna i öronen under stora delar av dagen, det är verkligen högkvalitativ underhållning som de där bjuder på, tillsammans med Soran Ismail. Det finns en hel del skickliga komiker i Sverige nuförtiden, tyvärr blev det under gårdagskvällen också tydligt att det finns en del riktigt dåliga också. Givetvis är det som i alla andra branscher, man kan inte gilla allt och alla måste dessutom få vara dåliga i inledningen av sin karriär, men jag tror ett par av de som uppträdde igår kommer att få ganska korta karriärer.

Dagens låt: Best Coast - The only place

0 Comments:

Post a Comment

<< Home