Saturday, May 12, 2012

Fredagsguiness

Vi har fått ett stammishak här i stan, en trevlig pub där vi alltid hamnar när vi ska ut och dricka Guiness. Det kanske inte är stans bästa ställe, men det är lugnt med folk, bra priser och mysigt inrett. Det är verkligen en speciell känsla att dricka Guiness på fat, skumkronan man får går inte att fixa med burkvarianten och av någon anledning smakar det lite bättre när man dricker den på en pub. Igår besökte vi vårt hak, till att börja med var det jag, Den Gamle Franken och Bergis, sedan slöt Liv upp och ungefär samtidigt som honom kom min kollega Tomas, som med sig hade en riktig legendar, nämligen Bollnäs GIF stabile back och kultfigur Bejja. Jag och Den Gamle Franken, som är hängivna giffare, blev givetvis lite starstruck, men det avtog när vi insåg att han trots sin legendstatus var en vanlig människa precis som vi. Det blev en riktigt trevlig kväll, med mycket bandysnack, men även hel del andra sportdiskussioner. Jag har alltid haft stor respekt för Bejja som spelare, han har givit allt för giffarna i många år nu och alltid varit en favorit bland fansen, min respekt för honom minskade inte efter gårdagens möte, snarare tvärtom. Stackars Liv fick även han vara med om ett minnesvärt möte, dock inte lika positivt. Han hamnade vid en efterhängsen man som hade den dåliga vanan att sitta och släppa sig, något även vi andra vid bordet fick lida för. Till slut lyckades dock Liv skaka av sig sin svans, eller det var egentligen mest svansen som skulle bege sig iväg och sjunga karaoke. Så, Guiness och trevligt sällskap, en mycket bra fredagkväll. Ikväll ska jag se en finsk film om nazister som bosatt sig på månen, får se om det är lika intressant som det låter. Dagens låt: The Streets - Weak become heroes

0 Comments:

Post a Comment

<< Home