Sunday, May 20, 2012

Fyra dagars ledighet

Fyra dagars ledighet är snart över och den riktiga slutspurten på jobbet börjar närma sig. De här dagarna har varit mycket behagliga, jag har hunnit med Sandviksfest, Nebraska, Hempas tvåårskalas och idag två rejäla träningspass. Jag tänkte försöka mig på en kort resumé av de fyra händelserna:
-Sandviksfesten: En mycket trevlig tillställning, som jag fick gå på tack vare Malin. God mat, god dryck och en proffsig underhållning. Det fanns dock en stor nackdel med underhållningen och det var Lotta Engberg. Hon har alltid framkallat kräkreflexer hos mig och det vi fick se i torsdags kommer inte att ändra på det. Är man runt sextio år ska man inte:
1. Klä sig som en skolflicka, ha flätor, urringat och sjunga Grease mot en 25-åring.
2. Inte klämma okända män på stjärten inför 3000 personer.
3. Klä sig i tajt, grön kroppsstrumpa och sjunga Pokerface.
Hon är kort sagt, obehaglig. Jerry Williams, däremot, han bidrog till att underhållningen gagv en positiv känska.
-Nebraska: Ett countryband från Uppsala och den lokala akten Ida Long bjöd på bra musik och arrangemanget var, som vanligt, bra. Gratis inträde och bra musik, det är en gåta för mig att inte fler besöker Nebraska kvällar på Musikhuset.
-Tvåårskalas: Jag har inga bilder att bjuda på här, men jag kan säga att Hempa hade en intensiv dag igår. När vi kom till kalaset var huset hos syster och Ronnie fullt med små barn, som sprang runt benen på en. Efter någon timme tunnades barnmängden ur och Hempa fick fokusera på att leka med sin tant och onkel i några timmar, det gjorde han med bravur. Det är sanslöst så fort tiden gått sedan min systerson flög ut, men det har hänt en hel del med honom under de här två åren också. Jag har en känsla av att hans treårkalas kommer vara än mer intensivt.
-Träningsdag: Idag har jag kört ett pass bodycombat och efter det tog jag och Liv vår andra sväng i Hemlingbybacken för den här sommaren. Fyra vändor i fredags och fyra vändor idag, tillsammans med några varv i tvåkilometersslingan är det här mina första steg mot lidingöloppsformen, det är skönt att känna att formen inte är så otroligt långt borta. Det ska nog gå vägen i september.

Dagens låt: Tindersticks - Tiny tears

0 Comments:

Post a Comment

<< Home