Tuesday, June 12, 2012

Mot Kiev

I morgon bär det av till Kiev, eller egentligen är det väl i övermorgon, då flyget går vid halv ett på natten och dessutom innehåller en mellanlandning i Istanbul. Jag, Den Gamle Franken, Gorbatjov och Kus ska se Sveriges två sista matcher i gruppen, något som med största sannolikhet även blir de två sista matcherna i mästerskapet för laget. Förutom fotbollen är det en hel del annat jag är taggad inför, det här är en stad jag hade dålig koll på tidigare, men ju mer jag läser om den, desto mer intresserad av vad den har att erbjuda blir jag. Det finns massvis med fina byggnader, historiska platser och det är dessutom högst överkomliga priser. Vi hoppas få till en resa till Tjernobyl också, men det verkar vara svårt att få till, vi håller tummarna iaf. Att det dessutom ska bli trettio grader varmt gör inte det hela sämre, det är nog säkrast att man tar med sig solkräm, då jag inte direkt spenderat många minuter i solsken de senaste nio månaderna. I morgon jobbar jag min sista dag och sedan bär det alltså av söderut, när jag sedan kommer hem är det åtta veckors ledighet som står på schemat och det kan man inte annat än se fram emot. I år ska dessutom jag och Malin vara lediga samtidigt under stora delar av sommaren och även det är något att se fram emot. Men först är det Kiev som gäller.

Dagens låt: Chris Isaak - Wicked game

0 Comments:

Post a Comment

<< Home