Tuesday, May 08, 2012

Way Out West levererar

Det dyker upp nya artister till Way Out West lite då och då nu och det är en del intressanta tillskott. För två veckor sedan kom Mark Lanegan, som jag tidigare mest hade koll på i duettform, då han spelar med Isobel Campbell från Belle & Sebastian. Efter att ha lyssnat på hans bands nya skiva inser jag att det var en mycket bra bokning, Lanegan har en mycket bra röst och den, åtminstone i min britpoppiga värld, rockiga musiken passar bra till. Jag kommer säkerligen att se hans spelning, om det inte blir någon jobbig krock såklart. Igår släpptes Ben Howard, vars namn jag aldrig hört tidigare. Han beskrevs som den nya stjärnan på folkrockhimlen och den beskrivningen tilltalade mig minst sagt. Efter några lyssningar på spotify stod det klart för mig att jag hade en ny artist att se. Wat Out West har många goda sidor, men frågan är om inte den allra godaste är att de leder en till nya, högkvalitativa artister och det är just det som de nu gjort ännu en gång. Dagens låt: Ben Howard - Keep ypur head up

0 Comments:

Post a Comment

<< Home