Sunday, April 29, 2012

Målskyttet lossnar sent

En dag på jobbet, så hade Liverpools insats igår beskrivits om det här hade varit en bra säsong. Att ta en bekväm seger mot en nykomling är något man ska kunna räkna med om man ska vara med i toppskiktet av tabellen. Men det är just matcher av den här karaktären som vi lyckats tappa poäng i under den här säsongen, kanske ännu mer på Anfield än på bortaplan, men det är få gånger man har kunnat sitta avslappnad och titta på våra matcher. Ligaspelet har varit en katastrof i år, det tror jag alla Liverpool-fans håller med om och en stor anledning till det är att målskyttet inte har stämt överhuvudtaget. Igår visade Luis Suarez upp en effektivitet som vi verkligen inte varit bortskämd med tidigare och jag överdriver inte om jag säger att vi varit med i striden om CL om han visat upp det här tidigare. Suarez är en otroligt skicklig spelare, men har haft förtvivlat svårt att få in bollen i mål, det lossnade med råge igår och även om det sista målet var makalöst vackert var det må nummer två som gjorde mig mest glad. Hans hårda och placerade avslut i hörnet ur svår vinkel var ett riktigt klassmål och just ett sådant mål som en anfallare ska göra. Suarez har visat klass som avslutare både i Ajax och i Uruguays landslag, men när han spelat med oss har det knutit sig för honom, det kanske är att dra för stora växlar av en enda match, men jag hoppas verkligen att det här får det att lossna för Suarez. Nästa säsong måste våra anfallare producera, vi har inte råd att missa så ofantligt många chanser som vi gjort i år och om Suarez börjar stänka in sina lägen är mycket vunnet. Jag tror på honom och Carroll som anfallspar nästa säsong, kan vi bara se till att leveransen blir bättre finns det hopp. Stewart Downing däremot, igår lyckades han vara osynlig i en match vi vann med 3-0 och om jag fick välja tog vi bästa bud på honom och lät honom spela i ett lag för spelare av hans kaliber, dvs Aston Villa eller liknande. Dagens låt: Imperiet - Fred

0 Comments:

Post a Comment

<< Home