Thursday, May 10, 2012

Övertramp

Igår såg jag en reklamfilm som gjorde mig mycket illa till mods. Reklamen handlade om en bilsort, minns inte exakt vilken, men tror det var KIA eller nåt. Hur som helst, reklamen gick ut på att ett tjejband åkte och skulle göra en spelning. I bakgrunden spelades en reklampoppig låt, precis så usel som all annan reklammusik är, men jag kände igen texten. Texten var skriven av Buzzcocks och låten var Ever fallen in love, en av världens bästa låtar genom tiderna. Någon, eller kanske snarare något, har alltså gjort om den här låten till den här reklamjingellåten och det var helt vidrigt dåligt. Jag tänker kolla upp vilket märke det var som låg bakom den här reklamen och sedan lägga det på minnet, för att försäkra mig om att jag aldrig någonsin skaffar mig en av deras bilar, för det här var ett övertramp utan dess like. She-Bangs Sheena is a punkrocker var vidrig, men det här tog fanimej priset. Dagens låt: Buzzcocks - Ever fallen in love

0 Comments:

Post a Comment

<< Home