Friday, March 30, 2012

Drivebok

Jag har i veckan börjat läsa novellen som blev till fjolårets bästa film, nämligen Drive. Än så länge har inte kommit så långt i läsningen, men man kommer snabbt in i samma stämning som i filmen. Det var just stämningen som gjorde Drive till fjolårets bioupplevelse, tillsammans med det underbara soundtracket såklart. När jag och pappa var i Liverpool försökte jag hitta fler böcker av James Sallis, som skrivit novellen, men det var inte enkelt, det var omöjligt. När jag läst igenom Drive ska jag ta och leta igenom nätet för mer material av Sallis, för om det finns mer av den här nivån vill jag verkligen läsa det. Det har annars blivit mest fotbollsböcker på sistone, eftersom jag läst både Gerrards och Fowlers självbiografier i samband med Liverpool-resan och sen fick den senaste Offside ta upp några dagara också. Hur som helst är det skönt att vara igång med läsningen igen efter att ha slarvat en period.
Fredagkvällen var varit trevlig. Jag och Malin bakade pizza och åt den vid tv:n, där vi, tillsammans med Malins far, såg när Brynäs tog ledningen med 2-1 i matcher mot Färjestad. Det är hockeyfeber här i stan nu och det är trevligt, det har gått i stå för Brynäs i många år nu, så semifinalplatsen var viktig. På tisdag ska jag gå och se den femte finalen tillsammans med det mitt gamla Sätragäng. Förutom Gamle Franken, Kus och Gorbatjov ska Anders, Anders och Adam vara med. Vi bodde alla på Sätra, bara några hundra meter från Gavlerinken/Läkerol Arena, i några år, men fick då aldrig uppleva några större framgångar. Nu är Brynäs änligen bra igen, så då ska vi samlas för att få se en stormatch tillsammans, det ska bli riktigt skoj.

Dagens låt: Morrissey - We hate it when our friends become successful

0 Comments:

Post a Comment

<< Home