Wednesday, March 21, 2012

Skitfilm

Igår såg jag en filmtrailer, den var för en film som jag inte ens skulle se om jag fick betalt för det. Till att börja med var det en amerikansk komedi och det filmer i den genren som kommit ut efter Hot Shots 2 och varit roliga kan man med god marginal räkna på en hand. Den här filmen hade dessutom ett element som jag avskyr, man hade samma skådespelare i flera roller. Tidigare har jag sett det i filmer med Eddie Murphy och Martin Lawrence och i båda fallen har de filmerna snarare befäst min åsikt om att de är usla skådespelare än fått mig att dra på smilbanden. I den här filmen var det Adam Sandler som skulle spela två roller i filmen, givetvis var en av rollerna en tjejroll, för det är ju så ohyggligt roligt att se manliga skådisar sminkande som tjejer. Sandler hade en period när han gjorde filmer som, även om de inte var bra, gick att genomlida och faktiskt ibland kunde vara aningen småroliga, men det var längesen nu och de senaste åren har de filmidéer han nappat på varit så dåliga att man får magont bara av att se filmaffischerna för dem. Jag minns inte vad den här filmen som skulle komma nu heter, men den fick mig verkligen inte biosugen. Jag vill inte ens tänka på vilka pengar som lagts på att man ska få ut den här filmen i världen, de är säkert miljontals dollar, pengar som hade kunnat läggas på något mer givande än en Adam Sandler som hoppar mellan herr- och damkläder. Jag tror faktiskt han börjar segla upp till en toppnivå när det gäller skådespelare som jag ogillar starkt.

Dagens låt: Thåström - Beväpna dig med vingar

0 Comments:

Post a Comment

<< Home