Thursday, March 15, 2012

Tiden går snabbt

Ännu en hektisk vecka är på väg mot sitt slut, jag har hunnit med en hel del sedan jag och Malin komhem från Stockholm i söndags. Bland annat har jag varit på ännu en konsert, den här skiljde sig dock betänkligt från den jag var på i Stockholm. Spelningen jag såg den här gången var Tommy Körbergs uppvisning på Konserthuset här i Gävle. Jag var onekligen bland de yngre i lokalen under spelningen, medelåldern var högre än jag någonsin varit med om på en konsert, men det har ju ingen större betydelse när spelningen är igång. Jag gillar Körbergs röst skarpt och det har jag gjort sedan Morrissey fick mig att börja lyssna på den här svenska storsångaren. Spelningen jag bevittnade var tre timmar lång, i det var det en paus på 20 minuter, och det bjöds på en hel del högkvalitativ musik. Fattig bonddräng och Anthem var så klart riktiga höjdare, men jag gillade även partierna med Brell- och Vreeswijk-låtar, även Körbergs Zappa-tolkning höll en riktigt hög klass. Mellan låtarna blev det en hel del prat och i det visade Körberg upp en sida som jag inte visste att han hade, han var nämligen bitvis mycket rolig och hade bland annat en hel del att säga om kyrkan och religion. En mycket trevlig afton var det och det tyckte även mina medbesökare, mor, far och Malins mor och far. Jag hade förresten en stunds kändisskap igår, då jag, tillsammans med två kollegor, var med i lokaltidningen här och pratade om vårt förhållande till sociala medier. Det blev en rätt bra artikel och vi såg mycket roade ut av samtalet. Veckan har innehållit en derbyseger för Liverpool också, något som var otroligt viktigt med tanke på hur det sett ut den senaste tiden. Hattrick av Steven Gerrard och starka insatser av spelare som Kelly, Carroll, Spearing och Suarez gladde mycket. Man vet verkligen inte var man har oss den här säsongen och det är jobbigt. Vi var mycket bra mot Arsenal, trots förlusten, vi var usla mot Sunderland och återigen bra mot Everton och så har det varit hela säsongen. Nu hoppas jag att vi kan få till en stabil period, där vi plockar poängen mot de sämre lagen. Vi har ett bra schema i säsongsavslutningen och även om jag tror fjärdeplatsen är körd skulle det kännas skönt att komma ur säsongen med huvudet högt.

Dagens låt. Tommy Körberg - Anthem

0 Comments:

Post a Comment

<< Home