Wednesday, March 28, 2012

Sjukdag

Det är verkligen inte ofta jag har sjukdagar, sedan jag började på mitt jobb för snart fyra år sedan har jag varit hemma från jobbet pga sjukdom tre gånger. Det är nog en av anledningarna till att jag inte riktigt vet vad jag ska göra när jag är sjuk, vanligtvis när jag är hemma brukar jag gå och träna, men det är inte att rekommendera om man har ett huvud som är på väg att explodera. Tv gör inte något för att jag ska känna mig friskare direkt, man får zappa runt mellan tv-shop, den där hundprataren och StarGate, alltså mellan skit. Malin har i alla fall ledig vecka den här veckan och även hon är krasslig, något som gör att jag inte behöver ligga ensam i soffan och tycka synd om mig själv. Igår fick vi tiden att gå genom att se klart första säsongen av Modern Family, vi hade 6-7 avsnitt kvar, men eftersom de bara är tjugo minuter lyckades vi inte döda speciellt mycket tid med det. Därför avslutade vi kvällen med en film, The Messenger, där Ben Foster och Woody Harrelson spelade två militärer som åkte runt och lämnade dödsbud till stupade soldater. Filmen var välspelad, men inte speciellt upplyftande. Under min sjukdom har jag lyckats fastna i ett mobilspel också, det heter Chicken Warrior och går ut på att man ska döda kycklingar. Spelet är ganska, för inte säga väldigt, simpelt uppbyggt, men det är roligt och efter banorna kan man köpa nya vapen, uppgradera de vapen man har osv. Nyss låg jag och spelade så länge att jag började få ont i armbågen, jag antar att det är ett tecken på att jag borde göra något annat en stund. Jag hoppas verkligen att jag är så pass frisk att jag kan gå till jobbet i morgon, för att jag känner att jag börjar bli ganska trött på sjukdomen nu.

Dagens låt: Morrissey - Hairdresser on fire

0 Comments:

Post a Comment

<< Home