Tuesday, March 06, 2012

Liverpool


Igår kom jag och pappa hem från vår resa till världens bästa stad, nämligen LIverpool. Vi såg Liverpool-Arsenal, besökte pappas favoritlag Leeds och spenderade en hel del tid på gatorna i Liverpool. Det första vi gjorde i staden var dock att åka upp till Anfield, för att titta på arenans omgivning i lugn och ro. De flesta bilder jag tog där har jag tagit tre gånger tidigare, så jag nöjer mig med den här.

Efter Anfield behövde vi inta mat och dryck, något man lätt kan hitta, speciellt det sistnämnda, i Liverpool.

Vi började matchdagen med ett besök på The Albert, där Guiness smakar bättre än någon annanstans.

Sedan gick vi in på Anfield.

Det var onekligen en underbar känsla att för första gången beträda The Kop under en matchdag. Stämningen när det hela drog igång var fantastisk. Vi kom dit redan en knapp timme innan avspark, för att kunna ta in alla intryck.

Farsan satte sig ner på The Kop och inväntade uppvärmningen på planen.

Sedan kom spelarna in, först in för Liverpool var Pepe Reina, som värmde upp bara några meter från där vi satt.

Dirk Kuyt på uppvärmningen. Under matchen tog jag inga bilder, men kan enkelt slå fast att det som skedde på Anfield antagligen var årets mest orättvisa resultat.

Dagen efter matchen tog vi tåget till Leeds, eftersom farsan är Leeds-fan. Där gick vi en tour på deras arena, Elland Road, ledd av den gamle storspelaren John McClelland. En rolig herre som bjöd på många anekdoter från sin karriär i klubben.

Pappa vid planen på Elland Road.

Vår tourledare hade med sin ligasegermedalj och jag antar att det är den enda gången jag får hålla en sådan i min hand.

Leeds gamle storspelare Billy Bremner stod staty utanför arenan. Det fick bli den sista bilden under vår resa, en resa som vi båda var oerhört nöjda med. Det var inte sista gången jag var i Liverpool, långt ifrån.

Dagens låt: The Vaccines - If you wanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home