Saturday, February 25, 2012

Besök i Svedja

Idag har jag varit hemma i Svedja och hälsat på, där varvar man numera full fart med avkoppling. Full fart är när Hempa är vaken och avkopplingen är när han sover, för han är inte stilla långa stunder när han väl fått upp farten. Han påminner lite om Craig Bellamy, när han spelar slutar han aldrig att springa, men han måste vila ibland för att orka. Hempa är hur som helst mycket rolig att leka med, han pratar konstant och även om det inte är helt enkelt att förstå vad han vill säga lyckas han oftast visa vad det är han vill. En sak som är mycket positiv är att han börjar lära sig vilka affischer i mitt rum som är på Liverpool. När jag ber honom visa var Liverpool är pekar han rätt och även om oddsen i ärlighetens namn är på hans sida, då de flesta affischerna i rummet är på just Liverpool, tror jag att han nu lärt sig hur de ser ut. Han har dock inte full koll på Maradona än, när jag bad honom ta med mormor och visa henne Maradona sprang han in i mitt rum och pekade på en affisch av Del Piero. Han är allstå inte fullärd än, men en bra bit på väg. Eftersom Hempa är liten och min mamma är duktig på att spara saker får jag nu en chans att leka med mina barndomsleksaker en gång till och det är roligt, idag blev jag påmind om ett bilpussel som jag lade många gånger i barndomen. Jag mindes inte att det var så svårt som det var idag, men med lite hjälp av min syster kunde jag till slut få ihop det. Han är lite för liten för He-Man-gubbarna än, men den dagen det är dags kommer jag att vara redo.
I morgon är det cupfinal, det är härligt att få vara nervös inför titelmatcher igen, det var alldeles för länge sedan sist.

Dagens låt: Jakob Hellman - Vackert väder

0 Comments:

Post a Comment

<< Home