Sunday, February 12, 2012

30-årskalas

Igår var det en mycket bra dag, bortsett från förlusten mot svinen från Manchester såklart. Jag hade nämligen min 30-årsfest under gårdagskvällen, lokalen var den myckter trevliga Sjömanskyrkan här i stan och en hel del folk var på plats. Det blev en mycket lyckad tillställning med god mat, trevliga diskussioner och sist men inte minst, bra livemusik från mina gamla elever i Krita. Jag hade mycket god hjälp i festarrangemanget av Malin, min mor och far och Malins mor och far. Innan jag hann komma på att maten skulle börja värmas var den redan färdigvärmd, innan jag kom på att grädden skulle vispas och efterrätten ställas fram var det fixat och innan jag hann börja planera städningen var den klar. Festen hade inte blivit alls lika lyckad utan den hjälp jag fick. Bland presenterna fanns två biljetter till Way out West, alltså den absolut bästa present jag kunde tänka mig, nu kan jag alltså börja se fram emot spelningarna i Slottsskogen på allvar. Kritas musik var perfekt för tillställningen och att stå och se sina gamla elever spela rockmusik på sina 30-årsfest var minst sagt en stor upplevelse och något jag alltid kommer att minnas. Det är svårt att med några ord sammanfatta gårdagskvällen, en jag kan inte säga annat än att jag är mycket lyckligt lottad som har så många oerhört bra personer i min omgivning.

Dagens låt: Thurston Moore - Benediction

0 Comments:

Post a Comment

<< Home