Friday, February 24, 2012

Fredagkväll

På spåret är slut, så tv-underhållningen på fredagarna är inte längre samma kvalitetsgaranti. Det är klart, vill man se Carola och Magnus Uggla sjunga duett kanske det där idolliknande programmet på fyran kan vara något, men eftersom jag gärna behåller maten jag ätit i magen är det inget för mig. Lyckligtvis har Modern Family kommer igång igen, men plockar man bort reklamen är det bara 20 minuters underhållning och hur bra det än är så är det lite knapert för en fredagkväll. Tur då att jag och Malin är igång med The Wire på allvar, för där kan man verkligen snacka om kvalitet. Långsam underhållning där karaktärerna får växa fram och utvecklas för varje avsnitt som går, vi har snart sett den första säsongen och jag inser redan att det höga betyg serien fått på imdb är fullt befogat. Några av skådespelarna känner jag igen från Oz, men annars är det okända ansikten som fyller rollerna. Fyra säsonger är kvar efter den här och jag har en känsla av det kommer vara en svår separation den dagen vi avslutar serien. En annan höjdare under kvällen var för övrigt min födelsedagswhisky, en tolvårig Caol Ila, mycket god.

Dagens låt: The Black Keys - Everlasting light

0 Comments:

Post a Comment

<< Home