Thursday, February 09, 2012

9 februari

Nionde februari idag och det betyder, som det gör varje år, att det är min fars födelsedag. Den här gången har jag tyvärr inte haft möjlighet att åka hem för att fira honom, jag får spara det till lördag, då han kommer hit till stan. Pappa är mitt sällskap när vi i början av mars åker till fotbollens Mecka, nämligen Liverpool. Det var två år sedan jag var där sist och nu är det äntligen dags igen, matchen vi ska se är hemmakampen mot Arsenal och som tabellen ser ut kommer det antagligen att bli en hyperviktig match. Till skillnad från mina tidigare besök ska vi nu ta plats på The Kop och bara en sådan sak gör att min längtan efter den här resan börjar närma sig bristningsgränsen. Det är tur att det händer en del mycket roliga saker på vägen, en sådan sak är festen jag ska ha på lördag, då jag ska fira att jag blir trettioåring. Förberedelserna till kalaset börjar bli färdiga och nu är det bara det allra sista kvar att göra. I morgon får jag nyckeln och sedan är det bara att börja duka och ordna i lokalen. Mitt sista uppdrag till festen är att få till en bra spellista, med låtar som jag både kan stå för och som uppskattas av gästerna, det blir inte helt enkelt. Jag är dock en bit på väg och som det känns nu är det inte omöjligt att de flesta blir rätt nöjda. Men idag är det alltså pappa som ska firas och eftersom jag inte gör det på plats får jag göra det genom att ge honom dagens låt.

Dagens låt: Eddie Vedder - Forever young

0 Comments:

Post a Comment

<< Home