Thursday, February 23, 2012

Lovtider

Sportlovet närmar sig med stormsteg och i morgon är det sista dagen innan det är dags för en veckas vila, eller åtminstone en vecka då jag kommer att jobba hemifrån och kanske träna på tider då det inte är lika trångt på gymmet. Efter sportlovet är det fem veckor till påsk och det man inte hinner innan påsk brukar man få svårt att hinna med över huvud taget. Så jag börjar inse att tiden jag har kvar tillsammans med med mina två klasser inte är speciellt lång. Jag har haft de här två klasserna sedan de gick i sexan, nu ska de alltså gå ut nian och just den delen är jag inte speciellt förtjust i. Jag har släppt iväg två klasser tidigare och ingen av de dagarna var speciellt enkla, det kommer det garanterat inte bli nu heller. Innan dess är det dock en hel del som ska göras, till att börja med ska jag se till att rätta alla uppsatserna till de nationella proven under lovet, eftersom jag vet att lovet avslutas med resan till Liverpool så är det dock ganska enkelt att motivera sig till att jobba under några dagar. Förutom att jobba under lovet planerar jag att åka hem och se Bollnäs slå Broberg, jag hoppas även få inleda min ledighet med att fira en seger i ligacupen, då vi möter Cardiff i finalen redan på söndag. Hade det inte varit för att vi haft stora problem med lag som backar hem tidigare under säsongen hade jag känt mig säker på seger, men som det sett ut i år är jag långt ifrån segersäker. Hur som helst ska det bli skönt med lite ledighet och slippa vakna av klockan tjugo i sju varenda morgon.

Dagens låt: Blur - Tender

0 Comments:

Post a Comment

<< Home