Wednesday, February 01, 2012

Arbetsskada igen

Yrkesskador är inget jättevanligt i min bransch, de gånger jag själv råkat illa ut på arbetstid har det alltid varit pga min egen klantighet. När jag i förra veckan återigen råkade illa ut var det ännu en gång mitt eget fel. Det hela skedde på morgonlektionen i fredags, jag har då lektion i ett klassrum jag inte annars använder. I klassrummet har man två pelare i mitten, precis som man hade i det klassrum min klass hade förr. Då var jag van vid pelarna, det är jag inte nu. Jag pratade med en av mina elever, samtidigt som jag var på väg tillbaka till katedern. Eftersom vi var mitt inne i diskussionen hade jag blicken på min elev när jag backade, då vi pratat färdigt vände jag mig om för plocka fram en uppgift på katedern. Näe jag vände mig om blev jag påmind om pelaren, den var nämligen precis i min vändningsradie och min kind hamnade i kanten på den. Som tur var hann jag med att dra tillbaka ansiktet i skaplig tid, så det blev bara en liten smäll, men mina elever tyckte dock att det hela var mycket underhållande. Nu har jag lärt mig att vara mer uppmärksam i klassrummet, speciellt om det finns ondskefulla pelare som är ute efter mig.

Dagens låt: Jens Lekman - Tram #7 to heaven

0 Comments:

Post a Comment

<< Home