Thursday, December 08, 2011

Snart terminsslut

Det finns många fördelar med mitt jobb. De senaste dagarna har några av fördelarna varit extra tydliga. Igår hade en av mina klasser hemkunskap, samtidigt som jag tittade på film tillsammans med en annan av mina klasser. En stund in i filmen knackade det på dörren, utanför stod en av mina elever med en riktigt genomarbats muffins till mig. Jag har sen lunch på onsdagar och det gjorde ju inte direkt gåvan mindre populär, jag slukade den ganska snabbt och kunde sedan fortsätta se filmen utan en kurrande mage. En annan fördel så här i betygstider är alla komplimanger man får, även om de är med glimten i ögat är de bra för självkänslan. De flesta av mina elever vet att jag snart fyller 30, men så fort det kommer på tal är det någon som säger att de inte alls skulle tro det om de inte visste. "Inte en dag över 20" hörde jag senast idag och när det inte är min ålder det talas om brukar de säga att jag ser otroligt vältränad ut, eftersom de vet att jag tränar. Jag låtsas som om de menar allvar och suger åt mig. Det är bara en knapp vecka till betygssättningen nu och sedan har jag bara en termin kvar med mina klasser, det känns onekligen tråkigt. Den största nackdelen med jobbet är att man måste släppa ifrån sig sina klasser, det hade jag gärna sluppit.

Dagens låt: New Division - Starfield

0 Comments:

Post a Comment

<< Home