Thursday, November 24, 2011

En månad till Julafton

Idag är det en månad till julafton och det är såklart en dag att se fram emot. December brukar överlag vara en trevlig månad, med julkalendrar, ljus, julbock, julgodis, julmat och lucia, så det gör mig verkligen inte att den börjar närma sig. Det känns väl kanske inte som vinter ute än, men det kommer säkert också och lite snö som lyser upp skulle verkligen inte skada.
Igår tittade jag lite på Barcelona mot Milan och när jag såg den matchen blev jag påmind om varför jag enbart tittar på den engelska ligan. Xavis filmning fram till straffen som gav 2-1 var bara ett av flera exempel på pinsamma försök till filmningar, den gången gick det hem. Det var en svår situation för domaren, då han inte stod helt rätt till, och det är så irriterande att se en spelare som Xavi söka sig till straffen så tydligt. Jag vet att även spelare i Liverpool filmar, men då är det inte heller någon som pratar om oss som ett lag som är bättre än alla andra. Barca har något rykte kring sig om att vara lite finare och bättre än alla andra och det gör mig så jäkla frustrerad av att se hur de beter sig på planen. När det gäller filmningar är de absolut inte bättre än andra, snarare sämre. Spelare som Busquets, Mascherano, Xavi, Pedro och Daniel Alves står verkligen inte upp mer än nödvändigt. Det beteendet i kombination med att de aldrig kan hålla käften i media kring spelare de ryktas vilja värva gör att de för varje år som går stiger på min hatlista. De kommer såklart inte i närheten av engelska lag som United, Chelskij, City och Everton, men utanför England är det få lag jag stör mig på i samma utsträckning. Detta trots att de spelar en mycket trevlig fotboll, när de väl håller sig på benen.

Dagens låt: My Morning Jacket - Touch me I´m going to scream Part II

0 Comments:

Post a Comment

<< Home