Saturday, November 19, 2011

Betnér i afton

Igår hade vi hockeykväll här hemma. Det var jag, Den Gamle Franken, Kus och Liv som hade bänkat oss för att se om Brynäs kunde öka sin segersvit till sex matcher. Det blev tyvärr inte som vi hade önskat, i stället blev det förlust med 1-0 och jag hoppas verkligen att det inte sätter tonen för den här helgen. Idag har nämligen Bollnäs bortamatch mot Sirius och i morgon spelar vi match i korpen och Liverpool möter ryssarna borta i PL. Jag skulle gärna se att det blir seger i alla de tre matcherna, men jag är rädd att det kan bli tufft.
Ikväll ska jag och Malin se Magnus Betnér på Konserthuset här i Gävle, det är fjärde gången jag ser honom och de tre tidigare gångerna har det varit högkvalitativ underhållning. Det ska bli roligt att gå och lyssna på lite stand-up, det var längesen nu och det har även varit väldigt begränsat med bra humor i tv den senaste tiden. Det som gör Betnér så bra är att han, samtidigt som han är rolig, säger väldigt tänkvärda saker. På tal om tänkvärda saker, jag har idag lyssnat på My Morning Jacket och jag kan inte fatta hur jag inte kan ha gjort det tidigare. Jag har läst om bandet flera gånger, tyckt att det verkat bra, men aldrig ens provlyssnat deras musik. Jag brukar ju alltid kolla upp musik som jag tycker verkar intressant, men i det här fallet har det av någon anledning inte blivit så. Nu såg jag ett kort klipp på nyhetsmorgon och lyssnade sedan lite på spotify. Det var riktigt bra och nu är det bara att börja lyssna sig igenom deras katalog.

Dagens låt: My Morning Jacket - One big holiday

0 Comments:

Post a Comment

<< Home