Saturday, November 26, 2011

Bildiskussion

Vi hade en lite ovanlig skoldag i torsdags, i stället för att ha lektion tog jag med mig klassen till en lokal på Söder och körde en timmes stenhård cirkelträning. För att vi skulle kunna ta oss fram och tillbaka till lokalen hade jag tagit bilen till jobbet och skjutsade dem som inte kunde ta sig dit på egen hand. Efter passet åkte vi, relativt slutkörda, tillbaka till skolan. Vi parkerade utanför, precis bredvid en mopedbil som ägs av en annan av mina elever. I samband med att vi parkerade kom det ut tre grabbar från min andra klass, som skulle köra iväg med mopedbilen. De stannade lite och tittade på min bil, det är väldigt sällan jag har den till jobbet. De var inte så imponerade, men jag förklarade att min volvo var i topptrim. Medan vi diskuterade plockade jag ut väskorna ur bagageluckan, sedan stängde jag luckan, då hände något som gjorde att alla mina argument om att bilen var i topptrim grusades. När luckan slog igen ramlade nämligen registreringsskylten av, en händelse som givetvis fick mina elever att brista ut i skratt och sedan förklara att det inte var ett tecken på att bilen var så bra som jag försökt få dem att tro. Annars har det varit en hektisk, men mycket bra vecka, där jag hunnit med allt ifrån en resa till Sundsvall till ett möte med Håkan Juholt. Nu är det helg och i morgon första advent, verkligen inte läge att klaga.

Dagens låt: Boris & the Jeltsins - Slå mig raring en gång till

0 Comments:

Post a Comment

<< Home