Sunday, December 11, 2011

Så mycket bättre

Den andra säsongen av Så mycket bättre börjar lida mot sitt slut och det har återigen varit hög kvalitet på underhållningen. Det är svårt att göra det lika bra som den första säsongen, men jag tycker att den här omgången har stått sig riktigt bra. Musikmässigt har Laleh varit den mest imponerande, där hennes version av Here I go again är höjdpunkten. Gårdagens program bjöd även det på en riktig höjdarlåt, nämligen Flickan & kråkan, tolkad av Timbuktu, som var så bra att Laleh började gråta. En person som växt i mina ögon är E-type, inte musikaliskt, men han verkar vara en mycket sympatisk person med god självinsikt. Tomas Ledin har inte heller han hållit någon större klass i sina framträdanden, har för mig att hans E-type-låt var ok, men jag hade å andra sidan inte förväntat mig något av honom heller. Precis som E-type har han dock visat sig från sin bästa sida mellan musikinslagen, hans roll som maffiaboss i Lalehs lilla film var minnesvärd. Mikael Wiehe har varit stabil, gjort bra låtar och bitvis varit riktigt rolig. Eva Dahlgren har varit precis den person jag trodde hon skulle vara, men hade de klart tristaste aktiviteterna under sin dag. Lena Ph har gjort en version där hon överraskade och det var när hon spelade piano till Timbuktus Alla vill till himlen, hon var dessutom ganska rolig när hon försökte spela saxofon, annars har hon varit ganska ointressant. Jag hoppas verkligen att det blir en till säsong av serien, några önskemål på artister till den vändan: Thåström, Tommy Körberg, Annika Norlin, Stina Nordenstam, Jakob Hellman, Håkan Hellström och Robyn. Den här säsongen avslutas nästa lördag, får se om det blir fyrverkerier i år också.

Dagens låt: Mattias Alkberg - Politix

0 Comments:

Post a Comment

<< Home