Saturday, December 10, 2011

Greenkast

Jag såg en reklam på tv igår som jag störde mig lite på, det var den nya reklamen för Risifrutti. Huvudrollen i deras reklamer har numera tagits över av Emma Green, i den nya reklamen ska hon spela basket, det är något som hon uppenbarligen inte gjort tidigare. Man får först se henne dribbla, då hon med raka armar dunkar bollen i marken, men det var inte det som störde mig mest. Strax därefter kom nämligen ett baklängeskast. Med dagens teknik kan man såklart se till att kastet går i, åtminstone kan få det att se ut som om kastet går i, men den här gången fick man det inte att se speciellt trovärdigt ut. Kastet som Green gjorde landade antagligen någonstans tio, femton meter utanför planen, men nu får man alltså det att se ut som om bollen går i. Just bollbanan störde mig lite, eftersom det är helt uppenbart att kastet är mil från att gå i och nog hade man kunnat offra en omtagning för att det skulle se någorlunda realistiskt ut. Jag minns att man härom året gjorde en liknande reklam, där Ronaldinho stog och sköt bollen i ribban flera gånger i rad. Då uppkom en het diskussion huruvida det var äkta eller ej, den diskussionen kommer garanterat inte att uppkomma efter den här reklamen.

Dagens låt: Boris & the Jeltsins - Gud vad har vi gjort

0 Comments:

Post a Comment

<< Home