Thursday, December 22, 2011

Julhandel

Jag gillar julen skarpt, det är kanske min absoluta favoritperiod under året, vore det inte för att boxing day-fotbollen och annandagsbandyn alltid krockar skulle valet vara ännu enklare. Det finns dock en sak med den här tiden, förutom sportkrocken, som jag inte är speciellt förtjust i, nämligen julhandeln. Idag var jag ner på stan i kanske 30 minuter och det räckte gott och väl. Folk i mängder fyllde köpcentret, de gick långsamt, i bredd, framför, bakom, kort sagt i vägen. När jag är på stan utan sällskap har jag bara som mål att göra det jag ska och sen gå hem, allt som gör att mitt uppdrag tar extra tid gör mig irriterad. Idag gick jag dessutom runt med Plummers julklapp, ett paket som är ungefär en meter långt, och det gjorde att det blev än mer komplicerat att ta sig fram. Till slut lyckades jag dock utföra det jag skulle, sedan satte jag av hemåt i högsta möjliga fart. På eftermiddagen lyssnade jag färdig på Patrik Sjöbergs bok, tvättade och tog mig även iväg och tränade en sväng. Om det var mycket folk på stan var det raka motsatsen på gymmet, jag var näst intill ensam nere bland vikterna och det är aldrig fel. I morgon bär det av hemåt Svedja, för rimstuga och julfirande. På juldagen kommer Malin efter, för ännu en dags firande. Sedan väntar annandagen och sportkrocken, för min del blir det bandy på plats och Liverpool i mobilen och i år är det dags för vinst för båda mina lag.

Dagens låt: Damien Jurado - Ohio

0 Comments:

Post a Comment

<< Home