Wednesday, November 02, 2011

Tillbaka

Jag har varit lite dålig på att uppdatera den senaste tiden, men det har varit fullt upp och glöms den här sidan lätt bort. Nu har jag i alla fall höstlov i några dagar, efter tre dagars pappersarbete på jobbet. Ledigheten inledde jag och Malin med ett riktigt grispass på Söders Källa, gissningsvis är mina ben inte i toppform i morgon. I måndags hade vi åttiotalsfest med jobbet, jag hade inte tid att skaffa någon uniform, så jag var en sån där tråkig gäst som inte klädde ut mig. Till mitt försvar måste jag säga att jag var mycket ung på åttiotalet och inte har några kläder kvar som jag kan få på mig. Det enda plagg jag har kvar sedan den tiden, som inte används av min 18 månaders systerson, är en lite för liten Maradona-tröja från VM 90. Flera av mina kollegor hade dock ordnat stiliga outfits i skräniga färger och kvällen blev trevlig. Det här var inte den enda gången de senaste dagarna som jag var tråkig, jag misslyckades dessutom lite på Halloween. Den här gången var det inte någon utklädnad som strulade, men grannbarnen, som hade klätt ut sig, är numera antagligen ganska negativt inställd till mig. De kom nämligen och ringde på dörren i söndags och yttrade standardfrasen "Bus eller godis!". Jag gick in i köket och tittade, men vi har sällan godis hemma, det tar oftast slut ganska snabbt. I stället för att lämna godis fick jag gå till kylskåpet och ta fram två satsumas, som jag lämnade över. Jag minns själv från min korta tid som påskkärring att när man fick frukt, då blev man besviken, det kunde man se på grannbarnen att de blev på mig den här gången också. Som straff för mitt dåliga godis fick vi en busringning en stund senare och det kan jag nog känna att jag förtjänade. Nästa år ska jag se till att köpa en påse lakrits i samband med Halloween, eftersom det inte skulle kunna försvinna på annat sätt, och om de små ringer på igen ska jag se till att de får med sig det hem i stället för frukt. "Frukt är också godis" är inget man accepterar när man är så ung att man ringer på dörrar på Halloween.

Dagens låt: Deportees - Island and shores

0 Comments:

Post a Comment

<< Home