Sunday, October 09, 2011

Rugby

De två senaste morgnarna har jag följt en sport som jag inte lagt så mycket kraft på tidigare, nämligen rugby. Jag greppar inte taktikerna och jag har inte full koll på alla regler, trots det är det mycket underhållande att följa. Närkamperna i den här sporten går inte att jämföra med något annat, det är hårt och tufft, men inte det minsta fult. Spelarna krockar, flyger genom luften, trycks ner i marken, men man ser aldrig någon som gnäller. De flesta på planen är byggda som tjurar och tröjorna ser ut som om de ska spricka, muskler är antagligen bra om man ska överleva den här sporten, eftersom skydden lyser med sin frånvaro. Man ser vissa spelare i Petr Cech-hjälmar, men annars verkar de flesta klara sig utan skydd. I morse spelade Australien och Sydafrika en underhållande och jämn match, efter matchen intervjuades en blodig, snednäsad lagkapten, mycket stolt över sina mannar. Om jag fattat det rätt är det semifinaler nästa helg, det ska jag försöka se lite av, för den här sporten blir mer och mer intressant för varje gång man ser den.

Dagens låt: Dylan Leblanc - LOW

0 Comments:

Post a Comment

<< Home