Sunday, October 16, 2011

All Blacks


Idag har jag fått ett favoritlag i en sport som jag knappt förstår, men efter att ha sett Nya Zeeland All Blacks krossa Australien i rugby-VM:s semifinal kunde jag inte undgå att fastna för det här laget. Från hakadansen innan matchstart till inställningen och glädjescenerna de visade under matchen, allt var otroligt underhållande att se. De första poängen de tar, när en nedtacklad spelare i luften lyckas få fram en passning i magen på en spelare som kommer i fart och lyckas passera linjen, var imponerande. Styrkan de visade i närkamperna fick spelarna i Australien att se ut som veklingar och den mentala styrka som Piri Weepu, som för övrigt är oerhört lik Joaquin Phoenix, visade när han satte de viktiga sparkarna var andra delar i den här matchen som gjorde att jag drogs med mer och mer i All Blacks spel. NÄsta helg är det final mot Frankrike och det tänker jag verkligen inte missa. Det känns lite trist att jag inte insett vilken spännande sport det här är förrän nu, med bara två matcher kvar av hela VM. Nästa gång ett mästerskap visas i svensk tv tänker jag vara med från början.

Dagens låt: Phosphorescent - The mermaid parade

0 Comments:

Post a Comment

<< Home