Tuesday, October 11, 2011

Översovd

Igår höll jag på att försova mig och det är verkligen inte någonting som hör till vanligheterna. När klockan ringer brukar jag alltid stänga av den och kliva upp, igår stängde jag av den, men i stället för att gå upp vred jag mig en extra gång i sängen. En kvart senare tittade jag på klockan och insåg att jag hade legat längre än tänkt. Det tog mig ungefär tjugo minuter att flyga upp ur sängen, klä på mig, äta frukost, borsta tänderna och kliva ut genom dörren för att gå mot jobbet. Det hela slutade med att jag var på jobbet tio minuter innan jag brukar, så jag börjar inse att jag nog är ganska så långsam i vanliga fall. Morgnarna blir dock mycket mer behagliga om jag hinner med att koka mina ägg, läsa tidningen, äta gröt och dessutom kunna ta det lugnt på toaletten. I morse klev jag upp i rätt tid, skötte alla mina sysslor i lugn takt, läste igenom tidningen ordentligt och gick i vanligt tempo till jobbet, trots att jag kom fram senare än igår fick jag en bättre inledning på dagen och det kändes bra. Det är för övrigt jäkligt kallt på morgonen nu, det och den nya musiken jag har i mobilen gör att höstkänslan verkligen är påtaglig och det gör mig ingenting. Hösten är en mysig tid, det blir lite mörkare ute och kvällarna är enkla att fylla, med all sport som är igång. I morgon kommer dessutom Ryan Adams nya skiva, så att hösten är här är långt ifrån jobbigt.

Dagens låt: Dylan Leblanc - If time was for wasting

0 Comments:

Post a Comment

<< Home