Saturday, October 15, 2011

Viktig match

Idag är det en av årets viktigaste matcher, nämligen hemmamatchen mot svinen från Manchester. Under de dagarna vi möter våra rivaler förvandlas mitt hat mot dem från mycket stort till ohälsosamt stort. Vinner vi matchen idag är vi bara tre poäng bakom svinen, skulle det bli förlust är avståndet alldeles för stort. De här matcherna betyder dock så mycket mer än bara tre poäng. Förra säsongen gick det äckliga laget om oss i antalet ligatitlar, trots att vi mosade dem på hemmaplan, och det sved verkligen. Nu är vi på väg att bygga upp ett nytt lag, efter det att våra förra ägare förstört mycket i föreningen, medan de har en sedan lång tid etablerad idé att bygga laget kring. Vi kommer inte att komma före dem i tabellen den här säsongen, det vore en stor skräll, men i en match har vi alla chanser att slå dem och det vore oerhört skönt om det kunde ske idag. Skulle det, Maradona förbjude, bli förlust idag vore det såklart väldigt tungt och det skulle göra min måndag på jobbet mycket svårare, då alla mina elever vet vad Liverpool betyder för mig och de är inte sena med att påpeka när det går lite knackigt. Jag hoppas verkligen att vi bjuder på en bra match idag och att vi visar svinen vilket lag som är Englands härskare.

Dagens låt: John Power - Poor scouser Tommy

0 Comments:

Post a Comment

<< Home