Saturday, October 22, 2011

TV-underhållning

Det blev en skön hemmakväll igår, med slappande i soffan och SVT:s tv-underhållning. Skavlan var kvällens huvudpunkt, men innan det tittade vi på Doobido, ett program som jag egentligen har ganska svårt för. Igår var dock Tommy Körberg med och det är sångare som jag fattat tycke för de senaste åren, det går inte att komma ifrån att han är en makalöst duktig sångare och har gjort en hel del bra musik under sin karriär. Mitt intresse för Körbergs musik kommer från att jag läste om att Morrissey gillade honom och om Moz gillar något måste det såklart kollas upp. Igår blev det tyvärr inte så mycket sång, Kronérs program är mest stimmigt och rörigt och ger inte utrymme för några längre sånginsatser, men det räckte som underhållning i väntan på Skavlan. Under Skavlan var det en gäst som gjorde ett mycket bättre intryck än jag väntat mig, nämligen Egil Drillo Olsen. Att han står för makalöst tråkig fotboll och dessutom tränar Norge har gjort att jag alltid haft lite svårt för honom, men igår visade han sidor som jag uppskattade. Hans enorma nördighet kring geografi imponerade och sådana kunskaper tycker jag är häftiga, hur man kan sitta på sådana detaljkunskaper, samtidigt som man är förbundskapten i fotboll är oförståeligt. Efter gårdagens Skavlan kommer jag att hålla en halv tumme för Drillos Norge i nästa kval, han har ju trots allt Riise i truppen också.

Dagens låt: Arctic Monkeys - 505

0 Comments:

Post a Comment

<< Home