Friday, October 07, 2011

Majstorovic

Det var EM-kval ikväll och vi såg matchen mellan Finland och Sverige hemma hos Kusen. När vi skulle börja titta på matchen påminde Den Gamle Franken mig om att han var skyldig mig 60 kr, mest på kul satsade jag de pengarna på svenskaspel. Min satsning var på att Daniel Majstorovic skulle bli matchens sista målskytt, jag fick riktigt bra odds och hade en möjlig vinst på 1200 kronor att hoppas på. Sverige tog ledningen ganska tidigt och efter att lagen gjort ett varsitt mål till i matchen stod det 1-2 under en lång period. I 83:e minuten kom så chansen, Sverige fick en frispark högt upp på finländsk planhalva. Rasmus Elm slog ett välavvägt inlägg och man kunde tidigt se vem som skulle komma först på bollen, Majstorovic kom perfekt i sin löpning och befann sig snart mitt i bollbanan, ensam framför Finlands målvakt. Det kändes som om tiden stod stilla när den svenska mittbacken satte huvudet till bollen, men i stället för att sätta den i nätmaskorna nickade han utanför och mina 1200 kronor gick upp i rök. Sverige höll undan och vann matchen, men Majstorovic miss är det som kommer att vara mitt starkaste minne av den här matchen. Chansen kom ju, en huvudspelare av den kalibern måste träffa mål i det där läget, speciellt när mina storvinster står på spel.

Dagens låt: Ryan Adams - This house is not for sale

0 Comments:

Post a Comment

<< Home