Saturday, October 01, 2011

Conan och Ryan

Jag har saknat Conan O´Brien, vars program jag alltid såg innan jag skulle sova under min studenttid. Igår såg jag, Kus och Liv denne briljante komikers dokumentärfilm Conan can´t stop. Filmen utspelar sig under Conans USA-turné, som han genomförde efter det att allt strul med Tonight show och Jay Leno lett till att han hoppat av och enligt avtal inte fick synas i tv under sex månader. Det var en bra och underhållande film med väldigt mycket Conan O´Brien, jag tror inte att man skuell få ut speciellt mycket av den om man inte följt hans tidigare show, men gillade man den har man en trevlig stund framför sig. Korta inhopp av Eddie Vedder, Jim Carrey och Jon Stewart var roliga att se, men det roligaste inslaget i inhoppsavdelningen var nog när Flight of the Conchords galna fan dök upp backstage för att ta ett foto av Conan. Hon såg exakt likadan ut som i serien, hon lät likadan som i serien, enda skillnaden var att hon inte gav ett lika galet intryck när hon var sig själv.
Igår köpte vi förresten biljetter till Ryan Adams spelning i Uppsala i november, det ska bli obeskrivligt roligt att få se honom igen. En av mina absoluta favoriter de senaste tio åren, hans Gold är lätt en topp fem-skiva genom alla tider. Nu ska han alltså uppträda bara några mil bort, mycket häftigt. Den senaste månadens biljettköp har nu gjort att jag inom det kommande halvåret kan se fram emot Ryan Adams, Magnus Betnér, Henry Rollins och sist men verkligen inte minst Liverpool-Arsenal.

Dagens låt: Mattias Alkberg - Asterism & Obelisk

0 Comments:

Post a Comment

<< Home