Tuesday, September 20, 2011

Girls

Girls nya skiva har verkligen börjat växa, den är ganska olik den första, men ändå otroligt bra. Melodierna är i fokus den här gången och det är en del instrumentala partier som jag gillar skarpt, speciellt ett vasst gitarrsolo i en av de tidiga låtarna på skivan. Det finns inga lättsmälta hits, som på den första, men som helhet är det en imponerande samling låtar. Det är alltid lite speciellt när grupper som gjort så bra förstaskivor ska släppa sin andra, det måste vara otroligt svårt att välja vilken väg man ska gå, ska man köra vidare på samma sätt eller ska man försöka med ett lite annat sound. Girls har satsat på det andra och jag ska erkänna att jag inte var helt säker på att det var en bra idé, men nu när jag lyssnat igenom skivan ett par gånger inser jag att de har gjort rätt.
Bra musik, det är inte mycket som slår det. Hösten brukar bjuda på många intressanta skivsläpp och med den här inledningen kan man inte annat än se fram emot vad som komma skall.

Dagens låt: Girls - How can I say I love you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home