Wednesday, September 28, 2011

Korkad förare

Igår när jag var på väg hem från jobbet var jag med om en konstig händelse, eller egentligen kanske inte så konstig, mer oväntad. Hur som helst, jag kom från korpplanshållet och skulle passera vägen över till vår lägenhet. Från ena hållet kom en polisbil, eftersom jag var vid övergångsstället stannade den och släppte fram mig. Precis när jag skulle gå ut i vägen kom det en mindre intelligent bilförare från det andra håller och körde rakt fram, utan en tanke på att stanna, detta trots att jag stod vid övergångsstället och dessutom hade en polisbil som stod stilla i andra vägriktningen för att släppa fram mig. Jag blev onekligen förvånad över att se bilen åka och det är inget mot vad poliserna verkade bli, deras ögon blev stora som tefat och de vände sig snabbt om, förhoppningsvis för att ta numret på bilen. Fascinerande att det finns bilförare som är så korkade att de bryter mot en trafikregel mitt framför ögonen på poliser, det verkar finnas folk till allt.

Dagens låt: Mattias Alkberg - Helg igen

0 Comments:

Post a Comment

<< Home