Wednesday, September 14, 2011

Fotbollstitt

Sitter och slötittar på Champions League, jag måste säga att jag saknar anspänningen som alltid var när Liverpool deltog. Det är andra säsongen i rad som vi missar turneringen och det får mer än gärna vara slut på den negativa sviten nu. I stället för att se Liverpool tampas med de bästa i Europa får jag nöja mig med att se fuskbygget från Manchester möta Maradonas gamla Napoli, givetvis hoppas jag på Diegos klubb, mest för att jag hatar det som City gjort med klubbfotbollen i Europa, men också för Maradonas historia i Neapel. Det står 0-0 nu med en halvtimme kvar, jag skulle bli förvånad om inte det pengadopade laget från Manchester lyckas sätta en boll i slutet av matchen, men jag hoppas på det motsatta. Precis när jag sitter och skriver gör Cavani 1-0 till Napoli, bara att hålla tummarna för att det håller. Lyssnade på Girls nya skiva för första gången idag, hann inte lyssna igenom riktigt hela skivan, men det jag hörde var väldigt lovande. Kanske inte riktigt lika direkt som den förra, men det känns som en skiva som kommer att växa. Det kan inte vara helt lätt att följa upp en sådan succe som deras förra skiva var, men att döma av det jag hört hittills har de lyckats bra.

Dagens låt: The Morning Benders - Virgins

0 Comments:

Post a Comment

<< Home