Friday, September 09, 2011

Middag


När jag gick från jobbet hade jag ingen aning om vad jag skulle äta ikväll, Malin jobbar sent och skulle således inte vara hemma. När jag äter ensam brukar jag slarva med att laga mat, så även denna gång. Jag bestämde mig för att gå in på Coop och köpa en sallad och lite bröd. När jag närmade mig disken där salladen är kom jag till en disk som fick mig att stanna till, nämligen den där skaldjuren ligger. Där låg några riktigt fina krabbor på en rad och tittade på mig. Det var ett par år sedan jag senast åt krabba och eftersom Malin ändå inte är en lika stor skaldjursfantast som jag är bestämde jag mig för att slå till. De i kassan hjälpte mig att dela krabban på mitten och nu ligger den i kylskåpet och väntar på att bli uppäten. Bredvid krabban i kylen ligger två stycken St Eriks Rauköl, ett tips jag fått av Djävulsankan, och om den är så god som den låter på beskrivningen har jag en mycket god middag framför mig i afton.

Dagens låt: Clann Zu - Breathing through a hole in your chest

0 Comments:

Post a Comment

<< Home