Sunday, September 11, 2011

Wordfeud

Även jag har fastnat i det nya innespelet wordfeud, spelet som helt plötsligt har fått mina elever att sitta och bilda ord på rasterna. Jag spelade aldrig betapet och har bara vid ett fåtal tillfällen spelat orginalet, alfapet, men efter en stund med wordfeud hade jag insett spelets storhet. En stor fördel är givetvis att man kan spela mot kompisar, vilket ger spelet en prestige som man inte kan uppnå på så många andra sätt. Som svensklärare tycker jag såklart att det är otroligt bra att folk börjar spela spel med svenska språket som idé, samtidigt som jag tycker det är lite konstigt att ett spel som funnits i decennier helt plötsligt blir ett innespel bara för att det kommer ut på mobiler. Hur som helst, det är ett mycket roligt spel och jag har haft några riktiga prestigematcher de senaste dagarna. Det är ju så att man vill vinna när man spelar spel och jag blir fortfarande lite nöjd när jag tänker på mitt fyrtioåttapoängsord när jag spelade mot min syster. Det ska bli intressant att se hur länge det här håller i sig, det känns fortfarande som om fler och fler spelar spelet och så får det gärna fortsätta. Innan jag spelade det här spelet hade jag aldrig tänkt på att så få svenska ord innehåller C utan att också innehålla ett K, men det blir man smärtsamt påmind om när man spelar wordfeud.

Dagens låt: Isolation Years - Moses

1 Comments:

Anonymous mika said...

Hehe! Man blir fast! Jag har vunnit med knapp marginal mot din syster häromdagen! Spela med mej! Men var snäll! Jag o Magnus blänger på varandra nu när det pågår en bitter match här hemma...
(Heter mikano)

12:33 PM  

Post a Comment

<< Home