Saturday, July 30, 2011

Utomhusbio

Jag och Malin provade på en ny företeelse här i Gävle den här veckan, nämligen Utomhusbio i Boulognern. Det var visningar i Boulognern redan förra sommaren, men då hade vi aldrig möjlighet att gå, men nu har det blivit ändring på den saken. Vi har hunnit med två filmer den här veckan, både 2001 - a space odyseey och Big Fish. Jeppe på Berget gjorde oss sällskap på båda dessa visningar och vi var alla övertygade om att det här var ett roligt inslag i Gävles nöjesliv. Vädret var perfekt och det var såklart en stor anledning till att man kunde njuta av att sitta där på, de relativt hårda, träbänkarna framför scenen vid minigolfen. Filmerna skiljde sig mycket från varandra, den förstnämnda hade jag inte sett tidigare och det var onekligen tung skapelse. Kubricks filmer brukar inte vara lättittade och det var inte heller den här, men trots sin speciella utformning var det en bra film, även om jag nog inte kommer att se om den. Big Fish, den andra filmen vi såg, är raka motsatsen, den kan man se hur många gånger som helst. En mysig och lättsam film av Tim Burton, jag tror det var fjärde gången jag såg den nu och den var precis lika bra som den brukar vara. I mina ögon är det här Tim Burtons bästa film och det är ett mycket gott betyg. Jag hoppas verkligen att man satsar på utomhusbio även nästa år, för det var verkligen mysigt.

Dagens låt: Pulp - Common people

0 Comments:

Post a Comment

<< Home