Thursday, July 14, 2011

Hemresa

Idag har jag gjort ett besök i Svedja, jag och pappa hjälptes åt att agera barnvakt till lille Hempa under förmiddagen. Det var full fart från start till mål, det är onekligen energi i den grabben. Vi hann bland annat med att gunga, öppna och stänga dörren till lekstugan i 3-4 minuter, äta hallon, titta på Pingu i min mobil, äta persika och banan, leka med maten, leka i sandlådan, ta en promenad, springa runt på gräsmattan och leka med Plummer. Sedan tog sig Hempa en rejäl tupplur i vagnen och jag och pappa kunde vila en liten stund. Sedan kom syster och Ronnie hem och lekandet kunde börja igen. Det var en mycket rolig dag, han blir mer och mer vuxen lille Hempa och kommer med nya ljud och rörelser varje gång jag kommer hem på besök.
I morgon får Malin semester och den ska vi inleda med en grillkväll här hemma, sedan ska vi börja förbereda oss inför Skottlandsresan på måndag. Det blir fyra dagar i Glasgow och en liten tur till Edinburgh, det ser ut att kunna bli lite regn, men det känns som om det inte gör speciellt mycket eftersom det är långt ifrån en solsemester vi tänkt oss. Shopping, whisky, natur, byggnader, musik, god mat och avkoppling, det kommer att bli oerhört skönt och garanterat en bra inledning på den andra halvan av min semester.

Dagens låt: Okkervil River - Girl in port

0 Comments:

Post a Comment

<< Home