Tuesday, July 26, 2011

Grillnatta

För första gången på väldigt många år såg jag igår till att besöka Grillnatta i Bollnäs, det är en tillställning då affärerna har öppet extra sent och dessutom har speciella erbjudanden. Handlar man för en viss summa får man en grillbiljett och kan byta den mot grillad kyckling på några olika ställen i stan. Dessutom bokar man varje år en artist, som spelar i stan utan att besökarna måste betala. Årets artist var Eric Saade, alltså ungefär så långt ifrån min musik som man kan komma utan att heta Per Gessle. Det var inte musiken som gjorde att jag ville åka till stan, inte heller den grillade kycklingen, men det pratades om att det skulle kunna bli uppåt30000 besökare i stan under kvällen och att se en sådan folkmassa i Bollnäs vore onekligen minnesvärt, det borde dessutom innebära goda chanser för mig att träffa gamla bekanta. Det var jag, mamma och pappa som åkte upp till Bollnäs, Malin var lite krasslig och stannade hemma i soffan med Plummer. Det var verkligen otroligt mycket folk i stan, för att inte prata om hur mycket folk det var vid scenen när Saade skulle ut och hoppa runt. I tidningarna idag stod det att var nästan 25000 personer ute på Långnäs när Saade uppträdde och det var en rätt cool syn att se så otroligt mycket folk där ute. Jag fick dessutom träffa en del gamla elever under kvällen och det är alltid roligt. Det enda inköp jag gjorde under kvällen var tre godisremmar, men mamma lyckades fynda en del, dock utan min och pappas hjälp, då vill höll hos ute på gatorna i stället för att trängas i affärerna. Det var en bra dag för Bollnäs igår och det var roligt att få vara med och se den, även om jag föredrar staden när man inte behöver tränga sig fram genom den.

Dagens låt: British Sea Power - Please stand up

0 Comments:

Post a Comment

<< Home