Wednesday, July 06, 2011

Sommarprat

Det här är den första sommaren som jag givit Sommarpratarna en riktig chans, vanligtvis brukar jag mycket sällan lyssna på radio, men det är mycket behagligt att ha sommarprogrammet i lurarna på stranden eller under en promenad. Hittills har jag lyssnat på tre program, Henke Larsson, Timbuktu och EMA telstars Tomas Johansson. Det har varit tre ganska olika, men ändå intressanta avsnitt. Jag trodde att Henke skulle vara lite jobbig att lyssna på, hans röst är väl inte direkt någon som ger mersmak, men hans prat om sin bror och känslorna kring det som inträffade var starkt. Det var såklart roligt att höra hans fotbollsberättelser också, även om han pratade lite om det vidriga laget i Manchester. Timbuktu och Henke berörde båda ämnet utanförskap, de fick båda ta emot glåpord om sin hudfärg och förklarade på ett bra sätt hur det kan kännas, främst Timbuktus ord var bra. Tomas Johanssons program handlade i stort om hans möten med olika stora artister, från Bob Dylan till Janis Joplin. Jag hade gärna hört honom prata mer, det kändes som om det var väldigt mycket musik och även om det mestadels var bra musik hade det varit intressant att höra mer om hans möten. Nu ser jag fram emot att höra Freddie Wadling och pappas kusin Håkan Juholt prata, men det kommer säker att bli fler lyssningar för mig, för Sommarpratarna är verkligen ett intressant program.

Dagens låt: Tallest Man on Earth - Dreamer

0 Comments:

Post a Comment

<< Home