Wednesday, July 13, 2011

Stamkund

Min favoritjordgubbsföräljare har inte funnits på torgets de senaste veckorna, så nu har jag hittat en annan bra säljare. Jag har liknande rutiner nu på dagarna, jag tar mig iväg och tränar på förmiddagen och tar en sväng in på Coop och handlar lite nyttigheter på vägen hem från träningen. När jag handlat ser jag alltid till att ha 25 kronor över, så att jag kan besöka jordgubbsförsäljaren innan jag går hem. Det verkar som om jag följt de här rutinerna ett tag, för säljaren börjar veta vad jag vill ha när jag kommer. Ståndet där jag handlar ligger alldeles utanför gallerian inne i centrum och idag hann jag bara ut genom dörrarna på gallerian innan säljaren, med ett stor leende, plockade i ordning en liter åt mig, jag behövde sedan bara gå fram och ge honom 25 kronor och ta emot jordgubbarna. Jag tar det som ett tecken på att jag börjar bli en stammis och det var garanterat inte sista gången i sommar jag handlade där idag, eftersom smaken brukar bli bättre och bättre ju längre in på sommaren man kommer. Att bo så centralt som vi gör har många fördelar och närheten till jordgubbarna på sommaren är en av dem.
Idag lyssnade jag förresten på skådespelaren Gustaf Hammarstens sommarprat och det var mycket intressant. Det handlade en hel del om inspelningen av Bruno, Sasha Baron Cohens nyaste film, och det han berättade var både underhållande och skrämmande. Jag tror jag måste se den filmen vid tillfälle.

Dagens låt: The Avett Brothers - Murder in the city

0 Comments:

Post a Comment

<< Home