Sunday, July 24, 2011

Bröllop

Igår hade vi för andra gången på kort tid äran att få deltaga på ett bröllop. Den här gången var det Olis och Karin som vigdes och det hela gick av stapeln ute i Högbo. Tillställningen var mycket trevlig och det bjöds på god mat(pilgrimsmusslor kalvryggsfilé, pannacottacocktail). Vädret var också på gott humör, trots att det inte såg ljust ut när man kollade prognoserna dagarna innan. Nu blev det uppehåll och vigseln kunde hållas utomhus. Efter vigsel, mat och tal var det tårtdags och den här gången ångrade jag mig snabbt att jag skaffat mig en plats långt fram i kön. Bröllopstårtor har nämligen en tendens att vara klurigt uppställda i nivåeroch nu lyckades jag hamna så långt fram att jag fick ta av den som var näst högst upp. Trots att jag försökte övertala Pokervinstförstöraren att skära en bit åt mig i stället fick jag ge mig på den nervpirrande process som tårtskärandet var. Lyckligtvis gick det bra, ingenting som välte eller rasade, och när jag väl hade tårtbiten fick jag äta en en mycket bröllopstårta. Därefter var det dans och min förhandsönskning av låt, Made of stone med Stone Roses, kom ganska tidigt i spellistan och det gladde mig. När klockan närmade sig ett började festen ta slut och vi lämnade byggnaden tillsammans med Gorbatjov, Kusen och Liv, samtidigt som ett trött brudpar gick till sitt rum. Återigen ett mycket trevligt bröllop som verkligen passade brudparet perfekt.

Dagens låt: Stone Roses - Made of stone

0 Comments:

Post a Comment

<< Home